dinsdag, april 18, 2023

Een ui heeft geen kern

 De bekende tv-recensente Angela de Jong van het AD schrijft in de krant van 17/4:  “Vaak weet ik precies wat ik voel na een programma. En zo niet, pel ik het af als een ui en kom ik vanzelf bij de kern.”

Ik lees dat -over die ui- vaker en niet bij de minste. Maar het is toch echt zo, dat wanneer je een ui van zijn of haar rokjes ontdoet, je niets overhoudt: Er is helemaal geen kern!

 

Het zit ‘m in het woordje “afpellen”. We zien afpellen niet als bezigheidstherapie. Arbeid moet altijd iets concreets opleveren en dat is dus de kern.

 

rkh, 17-04-2023

 

1 opmerking:

Anoniem zei

De ui die wij kennen, d.w.z. die wij in de winkel kopen, heeft geen kern. Dus als je een tv programma gezien hebt, kan het best zijn dat je het gevoel hebt dat er geen kern was. Zonde van je tijd dan dat je het programma gekeken hebt !
PJ te N