vrijdag, juli 29, 2016

Groene Idealen


De Duitse Groenen willen een ander Duitsland. Dat –op zich- is voor een politieke partij niets bijzonders. Wel bijzonder is, dat de Groenen voor minder Duitsland opteren. “Nie wieder Deutschland!”*. Hun ideaal is dat de zgn. autochtone Duitsers een etnische minderheid worden onder andere minderheden. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar die geluiden zijn er wel degelijk. Het moet ons trouwens bekend in de oren klinken, want toen Amsterdam 50% aan allochtonen telde, waren ook hier vreugdekreten te horen.

Ook bijzonder is, dat de Groenen nu juist vluchtelingen gebruiken om hun ideaal te verwezenlijken. En dat alles onder de vlag van diversiteit. “Vluchtelingen zijn een geschenk”, aldus duo-fractievoorzitter Katrin Göring-Eckhardt. Er wordt gezegd: “Duitsland zal onder invloed van de Islam drastisch veranderen”. Waarop van Groene zijde steevast volgt: “En dat is ook goed zo!”.

De reeds in gang gezette culturele genocide wordt nu als proeve van medemenselijkheid en Weltoffenheit verkocht. En iedereen trapt er in, omdat men in de goedheid van mensen en de eigen goedheid wil geloven. Dat verklaart waarom niemand –een enkele reaguurder daargelaten- de Groenen van “Deutschfeindlichkeit” beticht en hun ware intentie blootlegt en dat is minder Duitsland.

*Dit is geen bedenksel van mij.

Uitsmijter:
Sarrazin: “Deutschland schafft sich ab”.
Merkel: “Wir schaffen das”.

rkh, 27-07-2016


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ich habe das nicht gewusst. Goed dus dat dit onder de aandacht wordt gebracht.
Voor mij onbegrijpelijk is dat Bioduitsers in de Islam een bondgenoot zien. Islam bio ? Auch das habe ich nicht gewusst.
PJ te N

DIXI zei

Bio Deutscher = allochtoon.
Nicht notwendig ein Grüner!

Anoniem zei

Dat druist tegen mijn taalgevoel in. Bio = biologisch, associeer ik met autochtoon. Biovoedsel is immers voedsel uit eigen tuin, of buurt of regio, desnoods eigen land of werelddeel. (Zo is bio-industrie immers "eigen" industrie ? )
Overigens had ik de blog dus niet goed begrepen omdat ik bio-Duitser aanzag voor groene Duitser.
Trouwens zelfs wanneer mijn taalgevoel klopt, is inderdaad niet elke bio-Duitser groen.
Blijft overigens mijn verbazing dat groenen in Islam medestanders zien, ik wist niet dat Islam zo groen is.
PJ te N

DIXI zei

Duizend maal excuus. De bio Duitser is de autochtoon.


De term heeft Cem Özdemir bedacht. Hij is de tweede fractievoorzitter.

"wist niet dat Islam zo groen is." Zie kleur vlag.

DIXI zei

Bio zal slaan op biografie.

Anoniem zei

Raadsel wat mij betreft nog niet opgelost.
Groen in vlaggen van islamitische landen is toeval, zie bijv. de vlaggen van Tunesië en Turkije waar geen groen in voorkomt. Groen komt op vlaggen van islamitische landen weliswaar vaak voor, maar "niet altijd" zou voor Grünen al voldoende reden moeten zijn om islam niet als groen te beschouwen. En de kleur groen komt ook voor op producten die niet "groen" zijn, denk bijvoorbeeld aan "de groene Golf" of andere groen gekleurde "foute" dingen. Blijft dus mijn verbazing dat Grünen de islam aantrekkelijk vinden.
Overigens zijn mij geen Grünen bekend die moslim zijn geworden. Wellicht zijn er moslims die tevens "Grüne" zijn, maar het is moslims bij mijn weten niet verplicht dat te zijn.
P. S. Bio staat altijd voor biologisch. Daarom is bijvoorbeeld bio-industrie een verkeerde vertaling van "factory farming", vee-industrie zou een betere vertaling zijn. Grünen zijn voor "biologische veehouderij", maar je hoeft geen "Grüne" te zijn om daar voor te zijn. Bio-industrie betekent eigenlijk industrie van eigen bodem en is dus heel iets anders.
PJ te N.

Anoniem zei

P.S. 2: Of misschien betekent bio-industrie "biologisch verantwoorde industrie"? Dus industrie die ecologisch verantwoord gebruik maakt van wat de aarde biedt in plaats van de aarde uit te buiten.
PJ te N

DIXI zei

'"wist niet dat Islam zo groen is." Zie kleur vlag.'

ik permitteerde mij een lichtvoetig grapje.

DIXI zei

"Blijft dus mijn verbazing dat Grünen de islam aantrekkelijk vinden."

Begrijpelijk. Ik denk dat de liefde ook via een omweg gaat. Indirect, dus.

De Groenen willen de Duitsers tot minderheid onder minderheden maken. De moslims zijn hierin middel.

Moslims zijn zielig, kan de Groene laten zien hoe goed die wel niet is. Een soort münchhausen by proxy.

DIXI zei

En moslims zijn tegen Amerikanen en Groenen ook.

Anoniem zei

Dank Dixi, nu daagtet in het oosten, het licht breekt aan. Als kind werd ik soms "groentje" genoemd en dat was niet vanwege mijn heldere inzichtën.
PJ te N