donderdag, mei 01, 2014

Het land van eunuchen

Jezelf wapenen tegen overvallers mag niet. Hoewel allang duidelijk is, dat de overheid zeelieden en juweliers niet kan beschermen. Daarvoor zijn de grenzen te open, is de politie te soft en zijn er teveel "failed states".

Bescherming bieden aan zijn burgers dat is de raison d'Etat. Vervalt die reden dan heeft de burger het recht zichzelf te bewapenen. Maar de overheid houdt de schijn op en claimt en koestert het geweldsmonopolie. De PvdA -bij monde van  de backbencher  mevr. Sultan Günal-Gezer- wil niet dat olieschepen bewapende beveiligers aan boord nemen. Dat er slachtoffers vallen, wordt kennelijk op de koop toegenomen. Ook interesseert het niet, dat die schepen onder andere vlag gaan varen.

Dit met de zegen van Ons Soort Mensen (de Paul Wittemannen en Sonja Barendsen). Dat hoont Fred Teeven die het waagde van "inbrekersrisico " te spreken toen een inbreker bij het uitoefenen van zijn vak het leven liet. Die mensen vinden Fred ordinair. Maar Teeven spreekt in elk geval niet met meel in de mond en zegt wat wij denken en wat OSM eigenlijk zelf ook denkt, maar niet durft te zeggen.


rkh, 28-04-2014

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als OSM ben ik het uiteraard met u eens. In de mate dat de overheid faalt, stijgt het recht van de burger zichzelf te beschermen.
Ik zie daarbij wel een probleempje: wie bepaalt per situatie of de verhouding Overheidsfalen - Eigenrecht in balans is ?

Kende u overigens de volkswijsheid "in het land der Eunuchen is Eenbal koning" ? Ik niet, maar vind hem wel leuk.
PJ te N

DIXI zei

"Ik zie daarbij wel een probleempje: wie bepaalt per situatie of de verhouding Overheidsfalen - Eigenrecht in balans is ?"


IK IK IK.

Anoniem zei

Dat stelt mij enorm gerust !
PJ te N