vrijdag, april 06, 2018

Groene kaart voor immigranten


Wanneer het op de Duitse TV over de asielproblematiek gaat dan is er altijd wel iemand die roept dat het Duitsland aan een immigratiewet ontbreekt. Alsof zo’n wet gelukzoekers, illegalen en criminelen tegenhoudt. Quod non!
Waarom wordt aan deze onlogica zo makkelijk voorbij gegaan?

Ik zie in zo’n interventie een discussietruc om het (1) maar niet te hoeven hebben over de ongemakkelijke waarheden van de multiculturele samenleving. Dat deze verandering van onderwerp  niet als zodanig wordt herkend en zelfs met vreugde wordt begroet, komt omdat (2) het past in een denken dat Duitsland aan alles schuld is en omdat (3) het de mogelijkheid biedt om in de discussie de eigen wensen en idealen in te brengen. Waarom is in sommige kringen een immigratiewet zo populair?

Omdat de wet de ondernemer het recht geeft om met import van goedkope arbeidskrachten de lonen te drukken. Omdat deze de wetenschapper de mogelijkheid biedt om sneller de knapste koppen binnen te halen. Omdat deze immigratiewet de kosmopoliet tegemoet komt in zijn ideaal om van immigreren een mensenrecht te maken. Omdat een immigratiewet de pragmatist onderhandelingsmogelijkheden biedt: we nemen zoveel op, als jullie (Marokko, Nigeria etc.) uitgeprocedeerden, illegalen en criminelen terugnemen. Een perfide en m.i. idiote positie, maar één die wel verband legt tussen problematiek en immigratiewet.
De patriot ontbreekt meestal in zulke discussieronden of wordt anders wel in de discussie ondergesneeuwd.

Eén front maken onder eenzelfde vlag is niet ongebruikelijk. Milieudefensie en industrie gaan soms samen. Hamas-strijders en feministen trekken samen op. Antifa, kerken en vakbonden maken één front tegen mensen die Merkel niet zien zitten. Bien étonnés de se trouver ensemble, zeg ik op mijn beste Frans. Maar dit alles maakt het er niet duidelijker op.

rkh, 06-04-2018

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat zou er gebeuren wanneer je deze prachtige blogtekst koppelt aan de alfanumerieke string rkh06042018 ?
PJ te N

DIXI zei

Je ziet al meteen dat het niet klopt. Want -gesteld dat je 16-tallig stelsel hanteert- alleen a t/m f (15) zijn mogelijk als het alpha onderdeel.

DIXI zei

Ik verstuur je de tekst. Ik wil dat er onderweg geen jota aan veranderd wordt.
Ik haal de tekst door het algoritme.
Ik stuur je separaat de hash-string toe. Die kan ik nog encrypten.

Jij haalt de tekst door hetzelfde algoritme en controleert of de getallen kloppen.

Anoniem zei

Reactie op DIXI's eerste reactie: ik hanteer een 40-tallig stelsel. Of mag dat niet ? En zo nee, waarom niet ?
Reactie op DIXI's tweede reactie: als je de tekst zonder het algoritme verstuurt, waarom zou er onderweg dan iets aan veranderen ? Of: als je de tekst via het algoritme verstuurt, waarom zou er dan onderweg niet iets aan veranderen ?
PJ te N

DIXI zei

ik hanteer een 40-tallig stelsel. Of mag dat niet ? En zo nee, waarom niet ?

Wat mij betreft, mag het.
Alleen het is niet zo verstandig. In het 16-tallig stelsel heb je 4 bits nodig. Dus 5F past mooi in een byte. 40 is niet 2 tot de macht zoveel.

DIXI zei

Of: als je de tekst via het algoritme verstuurt, waarom zou er dan onderweg niet iets aan veranderen ?

Teksten bijv. contracten kunnen onderschept worden en gewijzigd worden.
Is er iets veranderd dan kunnen je dat constateren, want de hash-string is anders.

Wat de hash moet zijn, heb ik geëncrypt je toegestuurd. Je hoeft alleen maar te decrypten.

DIXI zei

Wat zou er gebeuren wanneer je deze prachtige blogtekst koppelt aan de alfanumerieke string rkh06042018 ?


Waar suggereer ik dat je uit de miljarden mogelijkheden een bepaalde hash kunt kiezen? (Ik denk niet dat je dit als grapje bedoelt).

Anoniem zei

"Teksten bijv. contracten kunnen onderschept worden en gewijzigd worden.
Is er iets veranderd dan kunnen je dat constateren, want de hash-string is anders."
Hierdoor begint eindelijk iets te dagen bij mij. De hele operatie gaat dus om beveiliging ?
Dan geloof ik dat ik er iets van begin te snappen. Beveiliging is wel energie waard. Het lijkt mij een goed doel om na te streven in een wereld met ongure types die een ander geld willen afpakken of contracten in hun eigen voordeel willen wijzigen.
Overigens snap ik van de techniek nog niets. Bijvoorbeeld hoe je aan alfanumerieke strings komt of hoe je die koppelt aan teksten. Laat staan hoe je er "geld" mee kunt creëren.
Dank Dixi, voor uw geduld met mij tot nu toe. En nee, ik ben hier niet grappig bezig.
PJ te N