vrijdag, juli 19, 2013

De aap in ons

Wie ontkent van de apen af te stammen, wordt in onze cultuur voor gek versleten. Wie in idealen, beleid en kritiek de menselijke natuur negeert, wordt voor progressief en liberaal gehouden. Maar wat evengoed een ontkenning van de evolutietheorie inhoudt.

Mijn diepe overtuiging is, dat de natuur zich niet laat negeren en dat het van wijsheid getuigt dat als uitgangspunt te nemen. Wie enkel inzet op beschaving houde er rekening mee, dat bij anderen het laagje vernis uiterst dun is.

Iedereen zal trouwens eerst zijn eigen kinderen redden en dan pas die van de buren. Dat bedoel ik.


rkh, 19-07-2013

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is "progressief en liberaal" = gek. Of ben ik nou gek ?
PJ te N

DIXI zei

" Of ben ik nou gek ?"

Dan zou je dus "progressief en liberaal" zijn! Wil je dat wel?

Anoniem zei

Ik zou het verkeerd kunnen zien, dus dat "progressief en liberaal" niet gek is en ik wel. Ik hoop echter dat ik niet gek ben. Wie gaat / gaan daar trouwens over ?
PJ te N