donderdag, november 19, 2009

Dubbelspel

Ik erger mij als anderen een kwestie quasi-achteloos kwalificeren als een non-issue of een debat afdoen met “beschamend”, “onredelijk” of “een non-debat”.
Mijn reactie moet dan zijn: “Daar gaat u niet over!”.
De ergernis betreft een rolwisseling: de speler wordt plots scheidsrechter.
Helemaal erg is het, wanneer wordt geklaagd in termen van “gekakel” of “toonhoogte”. Wat in wezen een ad hominem is.

Post Scriptum: Dit was eerder al onderwerp. Maar dit is de finale analyse.

rkh, 19-11-2009

1 opmerking:

Anoniem zei

Iets tot non-issue degraderen lijkt mij tevens een communicatiefout. Correct zou m.i. zijn "Ik vind dit voor mijn bezigheden geen issue". Dat geeft de ander de ruimte dat voor zijn bezigheden wel te vinden en voorkomt denk ik daarom ergernis.
PJ te N