maandag, mei 20, 2013

Het dikke IK van Sander Terphuis


Een vreemde snuiter, die Terphuis. De PvdA'er eist van ons -Nederlanders- op hoge toon dat we illegaliteit faciliteren op straffe van verloochening van sociaaldemocratische principes. Want geen mens is illegaal en dat mag wat kosten.
Terphuis verwacht dus van ons solidariteit met alles en iedereen, maar was zelf als Iraniër niet solidair met de Iraniërs.

Op zijn website schrijft Terphuis: "Ik heb tot mijn achttiende in Iran gewoond. Het verlangen naar de vrijheid was sterk bij mij en het werd gaandeweg steeds sterker. Ik kon niet accepteren dat ik door de autoriteiten steeds in keurslijf werd gejaagd. Ik wilde zelf kunnen kiezen en dus geen opgelegde keuzes van bovenaf. Ik moest een weg vinden om te vluchten naar de vrijheid. Uiteindelijk koos ik voor de weg van topsport."
Dit zijn de woorden van een egoïst die alleen aan zichzelf denkt en aan het eigen Iraanse volk geen boodschap heeft.

Op een evenement in Assen nam Terphuis de benen. Hij vindt dat zelf dapper: "De prijs voor mijn vrijheid was heel hoog. Familie, vrienden, iedereen en alles liet ik achter om naar vrijheid te vluchten. Maar het was wel waard.".
Ik vind het laf. Hij liet mensen in de steek om hier -in een veilige en geordende omgeving- "het goede heertje" uit te kunnen hangen, dat mogelijk straks de dood van uitgeprocedeerde asielzoekers op zijn geweten heeft. Welkom in Nederland!

rkh, 19-05-2013

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie Friese naam: Terphuis. Dat niet eerder een Fries op het idee is gekomen. Misschien omdat er onder de Friezen geen dikke ikken zijn?
PJ te N.