dinsdag, maart 02, 2010

U draait en de media weten van niets

Het ging in de bewuste radiodiscussie van 2006 om ontslagbescherming.
Bos jijbakte over manipulatie van de kieswijzer door en ten gunste van het CDA.
Balkenende zei: "U draait en bent niet eerlijk".
Na afloop hevige verontwaardiging over de bewoording.
Kinderachtig.
Bos had moeten zeggen: "Ik ben van mening veranderd. U verandert nooit van mening?".
Hoe moeilijk kan het zijn de waarheid te spreken? Bos had in zijn Nexus-lezing inderdaad anders beweerd.
Had Bos eerlijk geantwoord dan had er misschien nog een kabinet gestaan.

Media zijn niet in waarheid geïnteresseerd. Die schetsen graag een doortrapt CDA met Jack de Vries als het kwade genius en een Balkenende die niet in staat zou zijn zelf zo'n oneliner te bedenken.

rkh, 1/3/10

7 opmerkingen:

Anoniem zei

"Media zijn niet in waarheid geinteresseerd" lijkt mij een onjuiste bewering. Of is het Nederlands Dagblad het medium dat van de regel afwijkt ?
PJ te N

DIXI zei

ND brengt wel de juiste context aan? Die gebruikt de slogan niet ten detrimente van het CDA?
Ze praten elkaar allemaal na!

Anoniem zei

Ooordeelt u zelf.
PJ te N

Anoniem zei

ik heb gezegd!

Anoniem zei

Uw oordeel over het ND klopt niet. Ik verdenk u er daarom van het niet te hebben gelezen.
PJ te N

DIXI zei

Als dit artikel "Het boterde nooit erg tussen Bos en Verhagen" uit het ND wordt bedoeld dan heb je nog steeds geen gelijk.
Dus graag de link.

Anoniem zei

U hebt het ND ijn elk geval een keer gelezen.
Wat mij opvalt is dat, hoewel het ND de natuurlijke bondgenoot is van de CU, het ND ook met grote regelmaat ongezouten kritiek op de CU plaatst. Dit, naast talloze andere voorbeelden, wijst er m.i. op dat ND een medium is dat in waarheid is geinteresseerd.
Ik verwacht eigenlijk ook dat het RD dat is, hoewel ik dat niet lees.
PJ te N