donderdag, april 05, 2012

Uitsluiting bij de PvdA

Andersdenkenden hebben het altijd moeilijk. Zij tasten immers het vigerend waarden- en normensysteem aan. Na innerlijke strijd wacht de andersdenkende nog de strijd met zijn omgeving.


De mens is een groepsdier dat rust wil en daarom eenheid in denken, voelen en handelen eist. Die drang en dwang zit in de menselijke natuur en is evolutionair goed te begrijpen.

Degenen die diversiteit als ideaal propageren, kennen zichzelf niet.


In de NRC van 13/3* stond dat de PvdA de werkgroep "Recht in het Midden-Oosten" heeft opgeheven. Jaap Polak (emeritus hoogleraar) die iets meer met Israƫl heeft, mocht geen lid worden en ging verhaal halen.

De werkgroep streefde naar homogeniteit en sloot daarom Polak uit. En het PvdA-bestuur zocht eveneens de rust. Zelfs de PvdA doet dus aan uitsluiting.

Dat zal menig PvdA'er verbazen.


* Dat bericht heb ik verder nergens anders gezien en dat zegt dus iets over de journalistiek.


rkh, 05-04-2012

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Interessant woord: andersdenkenden. Vanuit mij gezien is ieder die anders denkt dan ik, andersdenkend. Ik heb gemerkt dat minstens 95 % van mijn landgenoten andersdenkenden zijn. Dat is eigenlijk wel zielig voor ze.
Bij de PvdA is vrijwel iedereen op de meeste punten andersdenkend. Dat moet dus vroeg of laat fout gaan.
PJ te N

DIXI zei

Ja. En mijn vraag hier is: Waarom moet dit mis gaan? Dat probeer ik te begrijpen.